SKĄD JA TO ZNAM (7)

Czar Aamira Khana cały czas na mnie działa! W kółko oglądam teledyski z jego udziałem z różnych etapów kariery, nie tylko te najnowsze ;) Przy okazji znajduję bardzo ciekawe perełki...
Dlatego dzisiaj postanowiłam pokazać Wam Pana Perfekcjonistę z trochę innej strony oraz udowodnić, że nie zawsze był taki "perfekcyjny":P Przedstawiam Wam film z początków jego kariery, w którym 75% całego sountracku jest mocno znajome!!!
Film jaki wzięłam na tapetę to "Mann" z 1999 roku. W rolach głównych oczywiście Aamir Khan i Manisha Koirala. Cała ścieżka liczy sobie w sumie 10 utworów, ale pominęłam piosenkę instrumentalną i dialogową, więc zostało Nam 8. Oto one:
1. "Chaha Hai Tujhko"
2. "Kehna Hai Tumse"
3. "Kali Nagin Ke Jaisi"
4. "Khushiyan Aur Gham"
5. "Kyon Chhupate Ho"
6. "Mera Mann Kyon Tumhe Chahe"
7. "Nasha Yeh Pyar Ka"
8. "Tinak Tin Tana"

Odpowiednio w kolejności piosenki z filmu oraz ich pierwotne/inspirowane wersje.
"Chaha Hai Tujhko"
"Etho Oru Pattu" z tamilskiej produkcji 
"Unnidathil Ennai Koduthaen" (1998)

"Kehna Hai Tumse"
Jar of Clay - "Liquid" (1995)

"Kali Nagin Ke Jaisi"
Raichid Taha - Ya Rayha (1997)

"Khushiyan Aur Gham"
Ricchi & Poveri - "Come Vorrei" (1981)

Kolejna piosenka co prawda była już w moich poprzednich zestawianiach, ale skoro analizuję cały soundtrack to ciężko o niej nie wspomnieć ;)

"Nasha Yeh Pyar Ka"
Toto Cutungo - "L'italiano"(1983)

"Tinak Tin Tana"
Iwan - "Yang Sedang Sedang Saja" (1991)

Zaskoczeni? Chociaż trochę?;)
Czy może wiedzieliście o tych perełkach?
Piszcie!

Poprzednie posty związane z tematem:

Komentarze

  1. Hmm faktycznie brzmi znajomo. Ostatnio też mnie coś naszło na powtórki z Aamirem (muszę sporo nadrobić z jego filmografii!), pewnie przez cudowny seans z filmem Dangal. Aamir stał się perfekcjonistą z filmu na filmu, początki miał chyba różnorodne, ale znalazły się te udane. Teraz w teraźniejszości Aamir na pewno daje z siebie wszystko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. We współczesnych produkcjach Aamir nie pozwala sobie na inspiracje i covery ;)

      Usuń
  2. Wow! Tego się nie spodziewałam. Najbardziej spodobała mi się "inspiracja" z L'italiano.

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze, jak przesłuchałam sobie wszystkie piosenki z listy, to powiem Ci, że po kilku sekundach słuchania hinduskich wersji od razu czułam, że są one mocno inspirowane... :P W sumie nie spodziewałam się, że można aż tak cały soundtrack ściągnąć od innych twórców. Np. Pierwsza piosenka z listy, to bardziej podoba mi się tamilski oryginał, niż hinduska wersja. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No do całego jednak troszkę zabrakło :P Te 2 oryginalne utwory popsuły statystykę xD

      Usuń
  4. Cóż... może nie znałam pierwowzorów, ale wiedziałam że praktycznie cały soundtrack jest inspirowany. Tutaj to akurat słychać :P Ale i tak lubię powracać do ścieżki dźwiękowej "Mann", naprawdę bardzo mi się podoba mimo tego niedociągnięcia :D
    Ach ten czar Aamira, widzę, że i na Ciebie podziałał! :D Mi obecnie już trochę przeszło, ale jakiś czas temu wpadłam w ciąg i obejrzałam praktycznie całą jego filmografię, zostało mi może z 30% do obejrzenia :D Nadrobi się, tylko trzeba sobie dawkować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę zaczarował :P Po miesiącu SRK będę musiała pomyśleć o miesiącu Aamira :D

      Usuń
  5. Jedną piosenkę skojarzyłam od razu, nie można było nie zauważyć podobieństwa do L'italiano :D Reszty nie podejrzewałam o inspirowanie się, więc jestem troszkę zaskoczona! Ale chyba to nie zmieni faktu, że film mi się bardzo podobał :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Film filmem, muzyka muzyką, a ciekawostki ciekawostkami ;) Filmu jeszcze nie widziałam, ale skoro znam już cały soundtrack to chyba warto po niego sięgnąć ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Wasza recenzja #1 - Dangal (2016)

Premiery SIERPIEŃ

"Garam Masala" - Wizualne koszmary