Wasza recenzja #1 - Dangal (2016)


Z CZYM MAMY DO CZYNIENIA?

Film pokazuje prawdziwą historię Mahavira Singha Phogata, byłego zapaśnika którego marzeniem było zdobycie złotego medalu dla Indii. W tym celu trenuje swoje córki Geete i Babite - zmierzając się przy tym z licznymi przeciwnościami losu i nieprzychylnością społeczeństwa. 

Gatunek: dramat, sportowy, biograficzny               
Kraj produkcji: Indie
Czas trwania: 2 godz. 41 min.
Premiera: 23 grudnia 2016
Reżyseria: Nitesh Tiwari
Obsada: Aamir Khan, Sanya Malhotra, Fatima Sana Shaikh, Suhani Bhatnagar, Zaira Wasim
Studio: Aamir Khan Productions, Disney India Studio

CZEGO SIĘ SPODZIEWAŁAM A CO OTRZYMAŁAM?

Na początek muszę Wam się do czegoś przyznać - nie przepadam za filmami sportowymi... Jednak kiedy dowiedziałam się, że Mr Perfectionist po dwóch latach ciszy, wydaje nowy film - od razu się nim zainteresowałam!
Aamir jest jednym z nielicznych aktorów, który zawsze mnie zadziwia i z każdą kolejną rolą pokazuje, że stać go na więcej. Dlatego też, oczekiwania co do produkcji miałam ogromne! Poza tym doszedł do tego szalejący box office i rewelacyjne recenzje wszystko złożyło się w jedno równanie : Aamir + Disney + prawdziwa historia = SUKCES
Ale po kolei ;)

Fabuła tak jak wspomniałam oparta jest na prawdziwej historii. Mamy mężczyznę z wielkimi ambicjami i marzeniami, których nie mógł spełnić, więc przelewa je na swoje dzieci. One natomiast, jak to dzieci, buntują się i stawiają opór. Z czasem jednak dostrzegają, że to co robi ich ojciec jest tylko i wyłącznie dla ich dobra więc rozpoczynają "walkę" w imię wspólnego celu.
Wygląda banalnie? Może trochę ;) Ale gwarantuję Wam, że scenariusz jest poprowadzony po mistrzowsku! Metamorfoza i dojrzewanie postaci jest wyjaśniona w najmniejszym calu. Dzięki czemu możemy się z nimi zżyć i kibicować od początku do końca.

Aspekt sportowy jest również dopracowany do perfekcji! Mamy prosto wyjaśnione zasady zapasów indyjskich jak i sportowych czyli tych na macie. Bo jak się okazuje troszkę się różnią...Jednak wszystko jest tak prosto wytłumaczone, że ja jako kompletny laik, po chwili byłam w stanie liczyć punkty za konkretne rzuty i chwyty.

Jeśli chodzi natomiast o metamorfozy i przygotowanie sportowe aktorów - chapeau bas! Dziewczyny, zarówno starsze i młodsze pokolenie, włożyły kawał dobrej roboty w treningi, co świetnie widać w ich walkach. Sam Aamir natomiast, no cóż, przeszedł chyba sam siebie! Nie dość, że doskonale przygotował się pod kątem zapaśniczym to jeszcze zmiana fizyczna jaką przeszedł jest wprost nie do opisania! Dlatego też nie będę bawić się w wymyśle porównania, tylko daje Wam link, zobaczcie sami ;)
Realizacja, montaż, CGI aż kipi Disney'em... Ale to dobrze! Bo dzięki temu ten film jest tylko lepszy! Młody Aamir wygląda zdumiewająco! Przez chwilę nawet uwierzyłam, że to rzeczywiście jego młodsza wersja, a nie efekt komputerowy :P

Podsumowując, film jest po prostu arcydziełem! Daje rozrywkę, przekazuje mądrość i pokazuje świetna historię, czego chcieć więcej?
Mam też ogromną nadzieję, że będziemy mieć okazję zobaczenia więcej takich koprodukcji. Serio DISNEY! Inwestujcie bo warto! Macie kilku milionowy, jeśli nie miliardowy rynek odbiorców, więc na pewno Wam się to opłaci, a dzięki staranniejszym i ładniejszym obrazkom kino indyjskie ma szanse trafienia do szerszej publiki więc win-win ;)

MUZYCZNE PLUSY I MINUSY

Cały soundtrack jest energiczny, dynamiczny. Cały czas podkręca tempo filmu. Piosenki są niesamowicie rytmiczne, po prostu wpadają w ucho i nie chcą wyjść z głowy:) Nawet najwolniejsza "Naina" jest tak świetnie skomponowana, ma tak przyjemne i równe bębny, a ja po prostu kocham bębny więc jedyne co mogę powiedzieć to to , że kocham cały album :D
Jako dodatkową piosenkę, a raczej jako dodatkowy teledysk proponuję Wam tą której nie zobaczycie w filmie, nawet w napisach końcowych! A myślę, że warto zobaczyć jak Aamir fajnie tańczy ;)

CZY WARTO POŚWIĘCIĆ "CZAS NA BOLLYWOD"?

Absolutnie tak! Nic dodać nic ująć! Film doskonały dla początkującego bollymaniaka jak i dla starego wyjadacza. Absolutna perfekcja! Nie pamiętam kiedy ostatni raz siedziałam ze ślepiami wklejonymi w telewizor blisko trzy godziny xD Więc wierzcie mi, warto!

OCENA KOŃCOWA

 Muzyka          🎵🎵     Scenariusz       📝📝

Gra aktorska 🎭🎭     Realizacja      🎥🎥

Finał               🏁🏁


10/10     🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆

Komentarze

  1. Też jestem pod ogromnym wrażeniem tego filmu, chociaż byłam trochę sceptycznie nastawiona, bo zapasy to kompletnie nie moja bajka :) Fajne w "Dangal" było to, że wszystko zostało dokładnie wyjaśnione, dzięki czemu cały czas wiedziałam co się dzieje i jaki dziewczyny muszą wykonać ruch, żeby wygrać. Byłam wręcz zaskoczona, że tak się wkręciłam w tą historię i mecze. W życiu nie podejrzewałabym siebie o zainteresowanie zapasami ;)
    Aamir faktycznie przeszedł samego siebie. Ostatnio miałam okres nadrabiania jego filmografii i w sumie zostało mi już nie wiele do obejrzenia (w tym większość starszych produkcji), więc jestem naprawdę pod wrażeniem jego warsztatu aktorskiego, nie tylko w "Dangal", ale ogólnie. Aamir to bardzo utalentowany człowiek. Niesamowite jest to, że potrafi stworzyć niesamowity klimat na ekranie, dosłownie oczarować widza swoją historią. Szczególnie widoczne jest to w czterech jego filmach, oskarowym "Lagaan", wyreżyserowanym przez niego "Taare Zameen Par", docenianym "3 Idiots" (który swoją drogą jest moim ulubieńcem :P) i właśnie "Dangal". Jestem niesamowicie ciekawa jego kolejnej produkcji. Zaplanowana dopiero na 2018, miejmy nadzieję, że warto czekać :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się w 100% z Twoją wypowiedzią :) A co do nowej produkcji nie zapominajmy o Secret Superstar które ma wyjść jeszcze w tym roku ;)

      Usuń
    2. Tak, tak... pamiętam :D Ale tam to tylko cameo więc samego Aamira nie będzie za dużo ^^ Chociaż film i tak mam na uwadze bo zapowiada się interesująco :)

      Usuń
    3. Zawsze lepszy taki Aamir niż żaden ;)

      Usuń
  2. Dla mnie Dangal to jeden z lepszych filmów jakie kiedykolwiek w życiu widziałam! Jest naprawdę genialny! Historia przedstawiona na ekranie została zrealizowana znakomicie, oglądałam z zaciekawieniem, nie nudziłam się ani przez chwilę. Obsada przeszła samą siebie, wszyscy wypadli rewelacyjnie, ale Aamir był tu bezkonkurencyjny. Naprawdę szacunek dla niego za takie poświęcenie. Dał dużo od siebie dla tego filmu i opłaciło się. Efekt robi wrażenie. Ścieżką dźwiękową jestem zachwycona. Idealnie pasuje do klimatu filmu. Na pewno nie raz wrócę jeszcze do tego filmu <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja już wróciłam 3 razy, ale na pewno na tym nie skończę :)

      Usuń
  3. Pokochałam ten film od razu! Jest fenomenalny! Ogromne brawa dla Aamira, bo on tutaj lśnił i jego poświęcenie jest warte szacunku. Film nie nudzi, ciekawi z każdą minutą. Należy do moich ulubionych! Na pewno nie raz do niego wrócę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też zagościł w gronie ulubieńców :D

      Usuń
  4. Jeszcze nie oglądałam. Ja też nie przepadam za takimi filmami, ale skoro Dangal zebrał takie dobre opinie dziś się za niego wezmę. Aamir wykonał kawał dobrej roboty. Z piosenek najbardziej przypadła mi do gustu "Dhakkad" Aamira <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nadrabiaj koniecznie! Absolutnie warto i nie ma co się zrażać że to film sportowy, serio :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Premiery SIERPIEŃ

"Garam Masala" - Wizualne koszmary