SKĄD JA TO ZNAM?

Znacie "Rejs"? Jest to polski film z 1970 roku, który jest kopalnią cytatów i jeden z nich idealnie pasuje do dzisiejszego tematu. :)

"Mnie się podobają melodie, które już raz słyszałem"

Jak widać twórcom muzyki też podobają się raz usłyszane melodie i z chęcią z nich korzystają. Zobaczyliśmy już jak twórcy anglojęzyczni czerpią z dorobku bollywoodzkiego. Zobaczyliśmy również, jak twórcy indyjscy przepięknie remix'ują i cover'ują swoje rodzime utwory. Więc przyszła pora żebyśmy zobaczyli jak twórcy indyjscy inspirują się i korzystają z dorobku wszystkich, dosłownie WSZYSTKICH! Istny worek bez dna.
Inspiracje angielskie, włoskie, tureckie, afrykańskie, wszelakie. Od muzyki klasycznej, poprzez przyśpiewki, muzykę disco aż do hitów współczesnych. Korzystają z jakiegoś sampla, albo zżynają bez opamiętania. Tak więc w serii SKĄD JA TO ZNAM możecie spodziewać różnorakich perełek! :)

Na początek piosenka na która wpadłam kompletnym przypadkiem. Po zobaczeniu tytułu pomyślałam, że to może oryginał piosnki Zoobi Doobie z filmu 3 Idiots. Jak się szybko okazało, nie mogłam bardziej się mylić.

"Zooby Zooby" z  filmu Dance Dance (1987)

Skądś to znacie? Słyszeliście gdzieś? Może w radiu? A może rodzicie Wam puszczali? ;)

Modern Talking - "Brother Louie" (1986)

W poprzednich "Szybkich strzałach", a dokładnie w serii STARE/NOWE przedstawiałam Wam stare wersje, które uważałam za absolutne oryginały. Okazuje się jednak, że niektóre z nich oryginałami nie do końca były. Dlatego śpieszę z naprawieniem tego błędu i przedstawiam Wam 3 "stare wersje" i ich pierwowzory albo piosenki którymi bardzo mocno zostały zainspirowane.

"Tamma Tamma" z filmu Thanedaar (1990)

Tytuł jakiś nawet podobny...

Mory Kante - "Tama" (1988)
🙉 🙉 🙉 🙉 🙉 🙉
"Laila i Laila" z filmu Qurbani (1980)

Ach tę bębny i to równe tempo.

Black Blood -"Chicano"(1975)
🙉 🙉 🙉 🙉 🙉 🙉
"Dheere Dheere" z filmu Aashqui (1990)

Tempo znacznie szybsze ale melodia jakby znajoma.

Joyce Sims - "Come Into My Life" (1987)

Na koniec nie podważalny hit - wakacji, dyskotek szkolnych, wesel po prostu wszech czasów! Chyba każdy zna i każdy umie tańczyć Macarene :D Więc przemysł indyjski nie mógł być gorszy i zrobił swoją wersję.

"Dil Le Le Lena" z filmu Auzaar (1997)

Nawet śmiech wokalistki jest podobny jeśli nie taki sam :P

Los Del Rio - "Macarena" (1993)
🙉 🙉 🙉 🙉 🙉 🙉
I jak? Zaskoczeni?

Komentarze

  1. Ja jestem zaskoczona! Szczególnie pierwszą pozycją ;)
    Ponownie widzę rozpoczynasz temat rzekę :P Takich utworów jest znacznie więcej. Ale ja uważam, że to plus. Jak się usłyszy jakiś taki podrabiany utwór, szczególnie np. Macarenę to wprowadza to bardzo fajny komediowy nastrój ;) Lubię takie wstawki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha tylko TA rzeka jest znacznie głębsza :P I absolutnie zgodzę się z Tobą, że to działanie jest na plus! Po pierwsze wprowadza komediowy klimat a po drugie jeśli film jest słaby to chociaż piosenkę zapamiętamy ponieważ znajome melodie pozostają dłużej w głowie :P

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Wasza recenzja #1 - Dangal (2016)

Premiery SIERPIEŃ

"Garam Masala" - Wizualne koszmary