STARE/NOWE

Ostatnio bardzo modnym zjawiskiem jest "odgrzewanie". Powracają stare formaty telewizyjne, powstają nowe wersje dobrze znanych produkcji filmowych jak i muzycznych. Jesteśmy wręcz zasypywani remake'mi, reboot'ami i cover'ami. 
Kinematografii indyjskiej zjawisko to również nie jest obce. Idąc światowymi trendami w ostatnim czasie otrzymaliśmy zmasowaną ilość nowych wersji starych hitów, i mogę się założyć, że nawet nie wiedzieliście, że słuchacie cover'ów! Sama o tym nie wiedziałam w kilku przypadkach ;)
Dlatego też zebrałam dla Was 6 perełek ostatniego półrocza wraz z ich pierwowzorami oraz jeden klasyk bez którego nie wyobrażam sobie takiej listy. I właśnie od klasyka zaczynamy!
1.
Stara wersja - Don z 1978

Nowa wersja - Don z 2006 
2.
Stara wersja -  Thanedaar z 1990

Nowa wersja - Badrinath Ki Dulhania z 2017 
3. 
Stara wersja - piosenka punjabi pana Amara Arshi

Nowa wersja - Baar Baar Dekho z 2016
4.
Stara wersja - Bombay z 1995

Nowa wersja - Ok Jaanu z 2017
5.
Stara wersja - Qurbani z 1980

Nowa wersja - Raees z 2017
6.
Stara wersja - Yaarana z 1981

Nowa wersja - Kaabil z 2017
7.
Stara wersja - Julie z 1975

Nowa wersja - znowu Kaabil z 2017

BONUS
Co prawda utwór średnio pasuje do listy, ponieważ nie został oficjalnie przerobiony i wydany na nowym soundtracku, tylko bardziej wykorzystany jako miły ester egg. Nie mogę jednak zamknąć tej listy nie uwzględniając takiego cuda :)

Oryginalna piosenka pochodzi z filmu - Disco Dancer z 1982

A nowy akcent pojawił się w Anjaana Anjaani z 2010

Komentarze

  1. Bardzo ciekawy post! O kilu piosenkach nie miałam pojęcia, np. o "Kisi Se Pyar Ho Jaye" z Kaabil, a piosenkę wręcz uwielbiam ;)
    Mam słabość do starszych filmów hindi i zazwyczaj bardziej podobają mi się oryginalne utwory, nawet jeśli są troszeczkę kiczowate. Jak w przypadku "Tamma Tamma" - nowa wersja jest całkiem fajna, ale oryginał dużo lepszy, ma swój niepotarzany klimat, chociaż wizualizacja w starszej wersji całkowicie kuleje - koszmar normalnie, te stroje, choreografia i Sanjay z dywanem na klacie ;P
    "Laila O Laila" również bardziej podoba mi się ta starsza.
    Wyjątek stanowi tu "Humma Humma" - wersja z Ok Jaanu, ale jest to zasługa cudownego wokalu, to samo jeśli chodzi o "Kisi Se Pyar Ho Jaye".
    Jedynie z Donem mam problem, bardzo lubię obydwie wersje "Khaike Paan Banaras". Ale jeśli choci o wizualizację, Amitabh ma swój urok, ale to Shahrukhowi [mimo wszystko] oddałam serce ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ja mogłam wcześniej nie widzieć tego bloga! Bardzo fajny post, teraz z pewnością będę zaglądała tu regularnie! :)
    Muszę przyznać, że w kilku przypadkach mnie zaskoczyłaś. Nie wiedziałam o piosence "Kisi Se Pyar Ho Jaye" z Kaabil, "Kala Chashma" z Baar Baar Dekho ani o "The Humma Song" z Ok Jaanu, a wszystkie bardzo lubię ;3
    Mnie podobają się zarówno te stare jak i te odnowione wersję. Ale moja miłością zostaje Ranbir w piosence "Disco Dancer", chociaż utwór nie został oficjalnie przerobiony i wydany na nowym soundtracku,to i tak kocham to najbardziej <3

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Wasza recenzja #1 - Dangal (2016)

Premiery SIERPIEŃ

"Garam Masala" - Wizualne koszmary