SKĄD JA TO ZNAM? (3)

Gotowi na kolejną dawkę znanych i lubianych hitów?
Dzisiaj przygotowałam dla Was aż 8 propozycji! 
Tematem przewodnim dzisiejszego zestawienia są lata 60te.

1. Na początek król Shah Rukh. Jeżeli widzieliście Ra.One to na pewno wiecie o jaką piosenkę mi chodzi. Nawet osoba która nie zna oryginału od razu usłyszy, że to nie jest w pełni indyjska produkcja...

"Dildara" z filmu Ra.One (2011)

Nie dość, że pożyczyli sobie melodię to jeszcze refren!

Ben E. King "Stand By Me" (1962)
2. Beatles'ów zna każdy! Była bym bardzo zdziwiona i zaskoczona jeśli nie było by od nich coś pożyczone, ALE na szczęście jest :)

"Dekho Ab To Kisi Ko Nahi Hai Khabar" z filmu Janwar (1965)

Muzyka, choreografia, garniturki - idealna podróbka! :D

The Beatles - "I Want To Hold Your Hand" (1964)
3. Wróćmy na chwilę do SRK. Podejrzewam, że tak jak Salman Khan uwielbia inspiracje rockowe tak Shah Rukh Khan lubi muzykę z lat 60tych właśnie. Oprócz wspomnianej przed chwilą piosenki udało mi się znaleźć jeszcze dwa zapożyczenia, może już nie tak duże i spektakularne ale zawsze.

"Meri Mehbooba" z filmu Pardes (1997)

To "Ob La Di Ob La Da" brzmi dziwnie znajomo...

The Beatles -"Ob La Di Ob La Da" (1968)
4. W kolejnym utworze zapożyczone są raptem 2 słowa, ale zawsze jak je słyszę to momentalnie przypominam sobie piosenkę z repertuaru pana Orbisona.

"Pretty Woman" z filmu Kal Ho Naa Ho (2003)

💓 💓 💓

Roy Orbison - "Oh, Pretty Woman" (1965)
5. Ta piosenka ma przepiękna linię melodyczna. Szkoda tylko, że tak bardzo znajomą i bardzo często cover'owaną.

"Haan Haan Yeh Pyar Hai" z filmu Dillagi (1999)

Oryginalne wykonanie należy do

Frankie Valli & The Four Seasons - "Can't Take Me Eyes Off You"(1965)
6. Fantazja scenarzystów piosenki pochodzącej z filmu Haqeetqat jest przeogromna. W życiu bym nie wpadła na pomysł, żeby postawić perkusje na górskim szczycie i do tego na niej grać xD Bollywood po całości!

"Le Pappiyan Jhappiyan" z filmu Haqeeqat (1995)

I znowu mamy znajomą melodię

The Champs - "Teqiula" (1962)
7. Pamiętacie jeszcze Preity Zinte? Swego czasu była popularną aktorką, w ostatnich latach jakoś mniej jej w kinie, a szkoda. Jednak w czasach świetności udało jej się wystąpieć w kilku cover'ach, a oto jeden z nich.

"Aye Dil Laya Hai Bahaar" z filmu Kya Kehna (2000)

Troszkę wolniejsza, ale to zdecydowanie ta melodia 

Neil Sedaka - "Oh, Carol" (1959)

8. Na koniec coś stosunkowo nowego, piosenka z 2006 roku z Sanjay'em Dutt'em i Vidyą Balan w rolach głównych.

"Pal Pal Har Pal" z filmu Lage Raho Munna bhai (2006)

I po raz kolejny spodobał się podkład muzyczny

Cliff Richard - "Theme For A Dream" (1961)

I jak? Zaskoczeni?
Piszcie! :)

Poprzednie posty związane z tematem:

Komentarze

  1. "Meri Mehbooba" i "Ob La Di Ob La Da" znam bardzo dobrze, ale jakoś wcześniej nie skojarzyłam podobieństwa ;D "Dildara" jest świetne i bardzo podobne do oryginału. "Pretty Woman" to wiadomo ;P Reszty piosenek nie znałam. Ogólnie muzyka lat 60-tych to raczej nie moje klimaty, ale zdarzają się perełki, które zna każdy - nawet ja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobieństwo w przypadku "Meri Mehbooba" i "Ob La Di Ob La Da" to duże słowo :P Ale u mnie działa to tak samo jak z "Pretty Woman". Jak tylko usłyszę TE słowa od razu przypomina mi się TA inna piosenka ;)

      Usuń
  2. Wiedziałam, że skądś znam motyw z piosenki "Aye Dil Laya Hai Bahaar" z "Kya Kehna"! :D
    Co do pierwszej piosenki w zestawieniu, może i zapożyczona, ale mnie się ta wersja bardzo podoba. :) Mam tylko nadzieję, że akurat w przypadku "Ra.One" postarali się, aby było to legalne zapożyczenie. :P
    Co do reszty, w niektórych widzę większe podobieństwo (np. wspominanej przeze mnie wyżej "Aye Dil Laya Hai Bahaar"), a w niektórych mniejsze. :) Ale zestawienie ciekawe. :)
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Legalne zapożyczenie w dzisiejszych czasach to duże słowo :P Will I Am swego czasu z każdą wydaną piosenka dostawał kolejny pozew, tak na marginesie ;) W przypadku Ra. One nie wiem jak było aż tak się nie zagłębiałam ;)
      Cieszę się, że zestawienie się podoba, zapraszam częściej :D

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Wasza recenzja #1 - Dangal (2016)

Premiery SIERPIEŃ

"Garam Masala" - Wizualne koszmary