STARE/NOWE część 8

W ostatnim poście obiecałam Wam Kilka słów więcej o soundtracku z "Sonu Ke Titu Ki Sweety". '
23 lutego, czyli w piątek, film miał swoją premierę. Z tego co widzę w recenzjach i box office został bardzo dobrze przyjęty, przez co jeszcze bardziej czekam na tą produkcję! Jednak nie byłabym sobą gdybym nie podzieliła się z Wami moimi odkryciami co do inspiracji muzycznych mniejszych i większych jakimi Nas tutaj uraczono;D
Ścieżka dźwiękowa liczy sobie 8 piosenek z czego w aż 4 jest coś "starego" :P Jeśli nie cała piosenka, to przynajmniej linia melodyczna jest mocno inspirowana. Więc od razu zaznaczam, że to nie jest klasyczne zestawienie STARE/NOWE ;)

W pierwszym utworze mamy do czynienia właśnie z wykorzystaniem linii melodycznej, co do słów i przesłania utworu wszystko zostało zmienione.
Nowa wersja - Sonu Ke Titu Ki Sweety (2018)
Stara wersja - Bichhoo (2000)

O "Dil Chori" pisałam już ostatnim razem, ale skoro na tapetę bierzemy cały soundtrack to nie sposób nie wspomnieć o tym ponownie. Ta piosenka to klasyczny remake, zresztą wg mnie bardzo udany! Wersje z SKTKS mogę słuchać cały czas, oryginał - niekoniecznie.
Nowa wersja - Sonu Ke Titu Ki Sweety (2018)
Stara wersja - utwór Hans Raj Hansa (2000)

Kiedy po raz pierwszy usłyszałam "Bom Diggy Diggy", było to kompletnym przypadkiem. Algorytm YouTuba w trybie auto-odtwarzania stwierdził, że może mi się to spodobać i cóż, tak właśnie się stało! Teraz jest to jedna z moich ulubionych piosenek zeszłego roku. I w życiu bym nie przypuszczała, że kawałek który katuje od września 2017 roku, już w lutym 2018 roku doczeka się swojej bollywoodzkiej wersji!
W tym przypadku ciężko mówić o remaku, ponieważ remake z założenia jest przeróbką/ulepszeniem. Tutaj mamy wykorzystana piosenkę 1:1 bez absolutnie najmniejszej zmiany. No poza tym, że tutaj mamy Kartika i Sunny'ego z tancerkami, a nie Zacka i Jasmin ;)
Nowa wersja - Sonu Ke Titu Ki Sweety (2018)
Stara wersja - utwór Zack'a Knight'a i Jasmin Walii (2017)

"Subah Subah" to jedyny kawałek na liście który odbiega trochę od tematu :P Nie mamy tutaj zapożyczenia z rejonów Indii tylko aż z Łotwy! Wykorzystana linia melodyczna to nic innego jak kawałek młodego DJ'a.
Sonu Ke Titu Ki Sweety (2018)
Tobu - "Candyland" (2015)

To by było na tyle jeśli chodzi o SKTKS, jednak żeby tradycji stało się za dość, mam dla Was jeszcze jeden - 5 utwór. Klasyczny remake piosenki sprzed 16 lat. Całkiem przyjemny i bardzo imprezowy ;) 
Nowa wersja - Guest iin London (2017)
Stara wersja - Tum Bin (2001)

BONUS
W czym te utwory są podobne? Praktycznie w niczym, poza użyciem tego samego sampla! Słyszycie "yahoo"? ;) 
Nowa wersja - Dil Juunglee (2018)
Stara wersja - Junglee (1961)

Dla tych których ominęły poprzednie posty mała ściąga:
część 1
część 2
część 3
część 4
część 5

Komentarze

  1. Poszaleli z tymi zapożyczeniami... :P Wgl jakoś nie przemawia do mnie póki co soundtrack do tego filmu, zbyt nowoczesne nuty. Może zmieni się to po seansie. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo filmu jestem ciekawa! :D

      Usuń
    2. Ja tez jestem strasznie ciekawa zwlaszcza że produkcja bije rekordy popularności w box office 😜

      Usuń
  2. U mnie wszystkie piosenki z Sonu Ke Titu Ki Sweety, które tu wymieniłaś goszczą na playliście od dłuższego czasu. Bardzo mi się podoba ten soundtrack. W sumie nie przeszkadzają mi te zapożyczenia :D
    Też jestem ciekawa filmu, ale najpierw muszę jeszcze nadrobić poprzednie części ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już nadrobiłam obie części Pyaar Ka Punchnama i okazuje się, że mylnie odczytałam promocję :P Tamte filmy są dwoma niezależnymi produkcjami pod wspólną franczyzą tak jak Golmaal czy Housefull. Osobiście bardziej przypadła mi druga część, ale zdania są różne ;) SKTKS z PKP łączy tylko trio aktorskie i jest filmem twórców PKP, nic więcej :D

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Wasza recenzja #1 - Dangal (2016)

Premiery SIERPIEŃ

"Garam Masala" - Wizualne koszmary