SKĄD JA TO ZNAM? (11)

Niektóre piosenki mają tylko jeden dźwięk, jeden instrument, jedno charakterystyczne klaśnięcie, dzięki którym kojarzymy właśnie dany utwór!
Często w ten sposób rozpoczynają się nowe trendy muzyczne, jedne mniej lub bardziej udane. Jak np. moda na wykorzystywanie instrumentów dętych. Swego czasu listy przebojów były zasypywane utworami w których słyszeliśmy saksofon albo trąbki. Pamiętacie?
Oczywiście Indie nie odstają w tym temacie! Dzisiaj mam dla Was 6 utworów, w których inspiracje i zapożyczenia są raczej drobne, ale na tyle wyraźne, że wszyscy wiemy skąd one się wzięły ;) 
Wszystkie oryginalne piosenki były hitami klubowymi i radiowymi ostatnich kilku lat!

1. Zacznijmy od jeszcze gorącej świeżynki! Jeden z komentarzy pod filmikiem idealnie podsumowuje ten utwór - DESI GENTE! Ten jeden charakterystyczny dźwięk na samym początku od razu kojarzy się z utworem J Balvina, prawda? :) Delikatna, aczkolwiek słyszalna inspiracja ;P
"Kamariya" z filmu Stree (2018)
J Balvin, Willy William - "Mi Gente" (2017)
2. Ta piosenka również jest tylko delikatnie inspirowana, ale pamiętam, że jak pierwszy raz ją usłyszałam, ta charakterystyczny saksofon od razu skojarzył mi się z kawałkiem Jasona Derulo.
"Chandralekha" z filmu A Gentleman (2017)
Jason Derulo feat. 2 Chainz - "Talk Dirty" (2013) 
3. "Yeah" był jednym z kawałków który swego czasu bardzo, ale to bardzo katowałam i do dnia dzisiejszego mam do niego wielki sentyment :P Dlatego jak usłyszałam "Paisa Paisa" serce mnie trochę zakuło... Charakterystyczny bit słuchać od razu!
"Paisa Paisa" z filmu De Dana Dan (2009)
Usher ft. Lil Jon, Ludacris - "Yeah!" (2004)
4. Myślę, że w tym przypadku tłumaczenie jest raczej zbędne :P Podobieństwo od pierwszego dźwięku!
"Papa Toh Band Bajaye" z filmu Housefull 2 (2012)
Yolanda Be Cool & DCUP - "We No Speak Americano" (2010)
5. OK, z tym kawałkiem mam lekki problem. Internauci twierdzą, że linia melodyczna jest podobna jak w hicie Chrisa Browna... No cóż, jak dla mnie tylko tempo jest podobne, ale może Wy usłyszycie coś innego ;) 
"Hookah Bar" z filmu Khiladi 786 (grudzień 2012)
Chris Brown - "Turn Up the Music" (luty 2012)
6. Na koniec mamy przykład "klaskania". Tempo ewidentnie przypomina hit Beyonce!
"Wafa Ne Bewafai" z filmu Teraa Surroor (2016)
Beyoncé - "Halo" (2008) 
I to by było na tyle dzisiaj :)
Udało mi się Was choć trochę zaskoczyć?
Piszcie!
Na koniec tradycyjnie już dodaje listę z odnośnikami do poprzednich części!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wasza recenzja #1 - Dangal (2016)

Premiery SIERPIEŃ

"Garam Masala" - Wizualne koszmary