SKĄD JA TO ZNAM? (8)

W tej serii możecie spodziewać się wszystkiego! 
Mieliśmy już inspiracje klasykami rocka, muzyką z lat 60tych,
mieliśmy też film z soundtrackiem w całości zapożyczonym.
O dwóch wycieczkach dookoła świata już nie wspomnę :P
Jednak jak pewnie się domyślacie, to tylko wierzchołek góry lodowej!

Dzisiaj przygotowałam dla Was aż 7 piosenek, których tematem przewodnim jest 
MUZYKA FILMOWA I KLASYCZNA
Brzmi ciekawie prawda? ;)
Więc zaczynajmy!

1. Na początek odwiedzimy Brodway!
"Aisa Milan Kal Ho Na Ho"z filmu Hameshaa (1997)

The Phantom Of The Opera (1986)

2. Klasyka muzyki filmowej! Motyw muzyczny kojarzy chyba każdy, nawet jeśli nie widział trylogii!
"Tum Kya Jaano" z filmu Aashiq (2001)

The Godfather (1972)

3. Kolejne 2 piosenki są inspirowane utworami greckiego wirtuoza muzyki filmowej - Panie i Panowie - Vangelis.
"Chaand Sitare" z filmu Kaho Naa Pyaar Hai (2000)

Vangelis - "Voices"(1995)

4. 
"Main Teri Hoon Janam" z filmu Khoon Bhari Maang (1988)

Vangelis - "Chariots Of The Fire" (1981)

5.  Kolejna melodia została pożyczona od włoskiego kompozytora muzyki filmowej. 
"Chod Aaye Hum Woh Galiyan" z filmu Maachis (1996)

Nicola Piovani - "Campo Di Pallone" (1993)

6. Przejdźmy dalej do muzyki klasycznej. Kolejne dwie perełki inspirowane są twórczością Beethovena i Mozarta.
"Jaane Mujhe Kya Hua" z filmu Baazi (1995)

Ludwig Van Beethoven - "Fur Elise" (1810)

7.
"Itna Na Mujh Se Tu" z filmu Chhaya (1961)

Amadeus Mozart -  "Symphony No.40" (1788)

BONUS

Ostatni utwór nie jest inspirowany ani muzyką filmową, ani muzyką klasyczną... Jego oryginału możemy doszukiwać się w tureckim marszu wojennym!
"Dil Na Diya" z filmu Krrish (2006)

Ceddin Deden (XVII wiek)

I jak? Zaskoczeni?
Piszcie w komentarzach! :)

Poprzednie posty związane z tematem:

Komentarze

  1. Wow! Nie sądziłam, że mamy inspiracje z muzyki filmowej i klasycznej! Jestem zaskoczona. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, nie wiedziałam o tych powiązaniach. Świetny post!

    OdpowiedzUsuń
  3. O tych powiązaniach nie wiedziałam :) Bardzo interesujący post :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, fajnie że tym razem udało mi się Was zaskoczyć :D

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Wasza recenzja #1 - Dangal (2016)

Premiery SIERPIEŃ

"Garam Masala" - Wizualne koszmary