STARE/NOWE część 6

Wracam z serią po dosyć sporej przerwie!
Ostatni post z tego cyklu był w maju! 
Więc najwyższa pora to naprawić ;P 
Dzisiaj skupiłam się tylko na 3 filmach,
ale jak zawsze dostarczam Wam 5 utworów starych i 5 nowych!
Z czego jeden z nich był dla mnie ogromnym zaskoczeniem, 
jestem ciekawa czy Was również zaskoczę ;) 
Tak więc do rzeczy!

1. Zacznijmy od tego co oczywiste... Chyba wszyscy bollymaniacy czekają na premierę "Judwaa 2" i chyba wszyscy wiedzą, że cały film nie jest wcale drugą częścią tylko odświeżeniem wersji z 1997 roku. Dlatego też, aż 2 utwory zostały bardzo wiernie odtworzone! Scenografia, choreografia, piosenka - moim zdaniem bardzo udanie, chociaż potrzebowałam chwili, żeby się do nich przekonać :P

Nowa wersja - Judwaa 2 z 2017
Stara wersja - Judwaa z 1997

2. Ta piosenka natomiast od razu wpadła mi w ucho! Zarówno nowa jak i stara wersja :)

Nowa wersja - Judwaa 2 z 2017
Stara wersja - Judwaa z 1997 

3. Przejdźmy teraz do zaskoczenia! Piosenkę znalazłam przypadkiem zarówno nową wersję jak i starą wersję :P Szukałam ponieważ inspiracji do piosenki z filmu "Badrinath Ki Dulhania" o podobny tytule co odnalezione perełki. Tamta piosenka okazała się jedyna w swoim rodzaju, czego jednak nie można powiedzieć o tych dwóch ;)

Nowa wersja - All Is Well z 2015
Stara wersjaQayamat Se Qayamat Tak z 1988

4. Kolejna produkcja o której chce Wam dzisiaj napisać to "Himmatwala". Historia troszkę podobna jak z "Judwaa" - oryginalny film ujrzał światło dzienne w 1983 roku i dokładnie 30 lat później dostaliśmy jego odświeżoną wersję. Osobiście nie miałam okazji widzieć jeszcze żadnego z filmów, jednak oceniając po samych teledyskach które Wam przytoczę, zdecydowanie starsza wersja jest mi bliższa ;) 

Nowa wersjaHimmatwala z 2013
Stara wersja - Himmatwala z 1983

5. I drugi utwór z tych samych filmów.

Nowa wersja - Himmatwala z 2013
Stara wersja - Himmatwala z 1983

BONUS
Utwór bousowy jest jedyny w swoim rodzaju :) Po pierwsze jest wykonywany przez tego samego aktora! Po drugie nie został niestety wydany jako oficjalna część nowszego soundtrcku... Został bardziej potraktowany jako przyjemne nawiązanie, przyjemny "ester egg" o którym myślę, że warto wspomnieć. A po trzecie jest to po prostu piękna piosenka :)

Nowa wersja - Hum Tum z 2004
Stara wersja - Bobby z 1973

Zaskoczeni?
Piszcie! :)

Dla tych których ominęły poprzednie posty mała ściąga:
część 1
część 2
część 3
część 4
część 5

Komentarze

  1. O, akurat opublikowałam recenzję Hum Tum. Ale mnie zaskoczyłaś "Mere Humsafar". Bardzo lubię starą jak i nową wersję. Podobnie z pozostałymi utworami. Pierwsze dwa kocham ponad wszystko <3 Świetny post! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że udało mi się ponownie zaskoczyć :)

      Usuń
  2. Wcześniej obiło mi się o uszy, że piosenka z All Is Well nie jest do końca oryginalna, wiec zaskoczona nie jestem. Utwory z Judwaa 2 uwielbiam podobnie jak i wersje oryginalne, nie potrafię wybrać, które lepsze. 😁 Himmatwala oglądałam, ale już baaardzo dawno, jeszcze jak za bardzo nie ogarniałam, niektórych rzeczy z kina indyjskiego, wiec jestem zaskoczona, że aż dwie piosenki mają inspirację. Utwór z Hum Tum bardzo lubię . Jest świetny, tak samo jak i wersja z Bobby ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam spory problem żeby wybrać która wersja tych piosenek jest lepsza :P no może poza Himmatwala, bo tu jak wspomniałam zdecydowanie wolę starsze wersje, wydają mi się jakoś mniej kiczowate :P

      Usuń
  3. Uwielbiam posty z tej serii! <3
    Ogólnie dotychczas jakoś nie miałam ochoty zapoznawać się z piosenkami z filmu Judwaa 2, bo jeśli mam być szczera, nie czekam na ten film. :P Ale dzięki Twojemu postowi przesłucham przynajmniej te dwie. W pierwsze piosence, wolę wersję nowszą, a w drugiej starszą. :P Choć ta druga nie przypadła mi tak do gustu, jak pierwsza. :) "Mere Humsafar" słyszałam po raz pierwszy, więc miło było sobie je porównać. Podoba mi się zarówno oryginał, jak i nowsza wersja. :) Zaś z filmem Himmatwala nie jestem zaskoczona, bo 4 lata temu, kiedy ten film wychodził (nowsza wersja), to dużo było mówione o tym. I jeśli mam być szczera, wolę nowsze wersje. :P Choc nie ujmuję starszym. :) Bonus milusi dla ucha. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Soundtrack Judwy nie jest długi, ma tylko 4 utwory i to 4 całkiem przyjemne utwory więc myślę, że warto się zapoznać :)

      Usuń
  4. Tym razem nie dałam się zaskoczyć :D
    Jestem ogromną fanką ścieżki dźwiękowej Judwaa z 97', ale ta nowa również bardzo mi się podoba, zarówno te odświeżone utwory jak i nowe :)
    Jeśli chodzi o "Mere Humsafar" to uwielbiam obydwie wersje. Tak naprawdę to jedyna piosenka, którą zapamiętałam z All is Well, reszta niespecjalna, zresztą samego filmu już nawet dokładnie nie pamiętam, mocno przeciętny moim zdaniem. A oryginał to klasyka sama w sobie <3
    Co do Himmatwala, to w sumie obie wersje piosenek mi się podobają i obydwu słucham równie często, ale to starsze wygrywają, jeśli już :)
    No i bonus! Cudowny *-* Jak ja się ucieszyłam oglądając Hum Tum, jak głupi do sera. Oryginalną piosenkę wręcz uwielbiam, a w wykonaniu Saifa brzmi nadzwyczaj dobrze :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha mam nadzieję, że kolejny post z serii Cię zaskoczy ;P

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Wasza recenzja #1 - Dangal (2016)

Premiery SIERPIEŃ

"Garam Masala" - Wizualne koszmary