SKĄD JA TO ZNAM? (10)

Ahhhh lata 90te! Przepiękny beztroski czas dzieciństwa <3 Zabawy na trzepaku, kasety vhs, gumy turbo, wymiana karteczkami na przerwach w szkole, to tylko wierzchołek góry lodowej <3 Ehhh aż łezka się w oku kręci :P Mam nadzieję, że nie tylko ja jestem taka stara i ktoś z Was pamięta te czasy! ;)
Jednak ta dekada to również kicz, disco polo, plastik - rzeczy których w większości się wstydzimy, ale wracamy do nich z nostalgią ;) Twórcy indyjscy również wracają do tego okresu i raz na jakiś czas prezentują Nam małego potworka frankensteina w postaci remixu klasyka ze współczesnym brzmieniem. Przed Wami aż 10 zapożyczeń ze złotej ery 1990-1999!

1. Klasyk kiedyś powiedział - "Mnie się podobają melodie, które już raz słyszałem".Ta piosenka jest idealnym tego przykładem! A wiecie dlaczego? Dlatego, że pomimo tandetnego bitu który strasznie mnie irytuje, ten kawałek nie chce mi wyjść z głowy, a to wszystko przez refren z hitu z lat 90tych. HATE you Meet Bros!
"Heeriye" z filmu Race 3 (2018)
Londonbeat - "I've Been Thinking About You" (1990)
2. Ta inspiracja aż tak mnie nie boli jak poprzednia. A to dlatego, że zarówno oryginał jak i bollywodzka wersja są tak złe, że aż śmieszne :P 
"Koi Nahin Tere Jaisa" z filmu Keemat (1998)
Rednex - "Cotton Eye Joe" (1995)
3. "I'm a Barbie girl in a Barbie world, life in plastic is funtastic! You can brush my ..." sory znam cały tekst i za każdym razem jak słyszę początek piosenki to zaczynam śpiewać xD Inspiracja indyjska jest bardzo dobrze zrobiona, ale ja cały czas słyszę charakterystyczne kiczowate dźwięki.
"Tumne Jo Kahan" z filmu Laawaris (1999)
Aqua - "Barbie Girl" (1997)
4. W tym przypadku myślę, że można by było mówić o plagiacie! Linia melodyczna jest identyczna jak w dyskotekowym klasyku.
"Bali Haari" z filmu Nishana (1995)
Dr. Alban - "It's My Life" (1992)
5. Kolejny hit dyskotek szkolnych wykorzystany w słabym remiksie... Podobna historia jak z naszym najnowszym hitem z "Race 3", bit mnie drażni, ale przez wstawkę z "Opa Opa" nie mogę przestać słuchać!
"Aaj Raat Ka Scene Banale" z filmu Jazbaa (2015)
Antique - "Opa Opa" (1999)
6. Teraz przechodzimy do latynoskich klimatów. Ricky Martin i Enrique Iglesias, bo o nich mowa, zaczynali być wtedy na topie, więc nic dziwnego, że ich piosenki również były mniej lub bardziej zapożyczane. A "Bailamos" nawet w dwóch wersjach! Najpierw opcja oryginalna z lat 90tych.
"Khullam Khulla Pyar Karenge" z filmu Khullam Khulla Pyar Karenge (2005)
Enrique Iglesias - "Bailamos" (1998)
I remix z 2002roku. Ale jak już mówimy o jednej piosence to lepiej przeanalizujmy wszystkie możliwości ;)
Niby w wersji bollywoodzkiej słychać tylko małe nawiązania, ale zawsze to nawiązania! ;) 
"Mon Amour" z filmu Kaabil (2017)
Enrique Iglesias - "Bailamos" (2002)
7. Ten kawałek Rickiego Martina był hitem na Mundial jeśli pamięć mnie nie myli. Więc nic dziwnego, że trochę został pożyczony ;P
"Dil Dil Aawara Dil" z filmu Aaghaaz (2000)
Ricky Martin - "La Copa de la Vida" (1998) 
8. Znowu podobna historia... Mam wrażenie, że twórcy indyjscy w latach 90tych byli święcie przekonani, że tylk oni mają dostęp do zagranicznej muzyki i takie plagiaty jak "Macarena" czy to nie wyjdą nigdy na jaw. A jednak!
"What Is Love, Kya Hai Pyar" z filmu The Gentleman (1994)
Haddaway - "What Is Love" (1993)
9. Ta piosenka była dla mnie wielkim ciosem :( Uwielbiam "Crazy Kiya Re", od "Dhoom 2" pochłonęłam się całkiem w bollywood, a tu taka niespodzianka :( Nie fajna niespodzianka...
"Crazy Kiya Re" z filmu Dhoom:2 (2006)
TARKAN - "Ölürüm Sana" (1997)
10. Na koniec perełka na miarę "Macareny", każdy to zna, każdy do tego tańczył! Niby piosenka wydana w 1989 roku, ale rozpowszechniona tak na prawdę na początku lat 90tych! I wcale to nie jest piosenka Jenifer Lopez, o nie! J.Lo też pożyczyła co nieco od zespołu Kaoma.
"Sochna Kya Jo Bhi Hoga" z filmu Ghayal (1990)
Kaoma - "Lambada" (1989)
Zaskoczeni? Chociaż trochę?
Piszcie w komentarzach! :)
Poprzednie posty związane z tematem:

Komentarze

  1. Tym razem to mnie trochę zaskoczyłaś :D Większości tych piosenek nie znam, ale oryginały jak najbardziej. Największy szok to zdecydowanie 'Crazy Kiya Re' - też uwielbiam ten utwór, ale w tym przypadku oryginału wcześniej nie słyszałam (albo nie pamiętam, żebym słyszała).
    A co do tej nowej piosenki z 'Race 3' to jestem zdecydowanie na nie. Piosenka jakoś drażni, chociaż bit jeszcze bym przeżyła, ale Salman w teledysku to już wyższy poziom. Jak normalnie go znoszę bez większych problemów, tak tutaj nie mogę go przetrawić. Te jego ruchy są masakryczne - zdecydowanie nie powinien uczestniczyć już w takich choreografiach bo wychodzi mu coraz gorzej, a w zestawieniu z Jacqueline to wyjątkowo rzuca się w oczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze, ja też akurat tej piosenki Tarkana nie znałam, ale jakiś czas temu słuchałam sobie YT i mi się skolejkowało i jak widać nie bez powodu... Crazy Kiya Re nie brzmi już tak samo :(
      A co do Race ... Oglądałam making off tego klipu xD I te ruchy to niby hołd dla Govindy i Anila Kapoora ... A biedna Jacqueline momentami musiała gorzej tańczyć, żeby jako tako przy niej wyglądał xD

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Wasza recenzja #1 - Dangal (2016)

Premiery SIERPIEŃ

"Garam Masala" - Wizualne koszmary