"Garam Masala" - You Tube reaguje na Bollywood

Muszę się z Wami czymś podzielić. Przeglądając internet zauważyłam pewną modę, pewien trend? YouTuberzy nagrywają filmiki jak coś oglądają i to komentują czyli tzw. "reaction vidoes". Na co reagują? W sumie to na wszystko! Od teledysków muzycznych, trailery filmowe, poprzez filmiki innych twórców internetowych, a kończąc na oglądaniu reakcji innych nagrywających swoją reakcję o_O Taka mała incepcja...
Od razu śpieszę z wyjaśnieniem, że to nie jest jakieś nowe zjawisko, które pojawiło się wczoraj. Takie filmiki pojawiają się w sieci przynajmniej od półtora roku. Pojawia się też coraz więcej kanałów specjalizujących się TYLKO w takich produkcjach. Nawet w swoich nazwach umieszczają słowa "reaction" albo "react", żeby widzowie mogli ich łatwiej znajdować.
Wszystko pięknie ładnie. Oryginalny twórca ma dodatkową promocję, osoba reagująca ma wyświetlenia, hajs się zgadza. Wygląda wprost utopijnie wszyscy zadowoleni. Ale czy na pewno?
Ja jako odbiorca sięgając po tego typu filmiki oczekuję jakiejś reakcji. To jest tak jak z recenzjami - pisze recenzje bo chce podzielić się moim zdaniem, czytam recenzje bo chce poznać zdanie innych. Jednak w przypadku "reaction videos" nie zawsze taką opinię otrzymuje... Żeby nie być gołosłowna przytoczę może przykłady. Zarówno te dobre jaki i te złe.
Według mnie tak powinny wyglądać tego typu filmy! Przed obejrzeniem w ogóle nie wiedziałam nic o produkcji z panną Kapoor. Tutaj nie dość, że zobaczyłam trailer to jeszcze przy okazji dostałam kilka informacji, które może dla mnie jako dla osoby siedzącej w temacie dosyć głęboko nie są zbytnio istotne, ALE dla osoby która subskrybuje kanał Jaby'ego a Bollywoodem się nie interesuje, to będą bardzo istotne. Ponadto krótkie komentarze na bieżąco podsumowanie po, czyli przyzwoicie zrobiona reakcja ;)
Tutaj natomiast mamy filmik zbiorowy który jest jeszcze ciekawszy! Kilka opinii jednocześnie, fajny dynamiczny montaż, krótka informacja na teledysk z jakiego filmu będą reagować. Super, po prostu super robota. To jest chyba najlepszy kanał zajmujący się reakcjami na produkcje indyjskie. Z czystym sercem mogę go polecić, bo sama z przyjemnością zaglądam co tam ciekawego wymyślają ;)

Jednak, żeby nie było tak kolorowo przejdźmy może do tych złych przykładów...
Filmik trwa 6:30, piosenka TANTA TANTA trwa 5:32, bo przecież oglądamy full wersję, żeby reakcja była dłuższa! Pozostała minuta nie dostarcza nam absolutnie nic, no może poza 30 sekundami wyduszenie z siebie jaki ten klip był HOT, ponieważ powtórzenie tego podczas teledysku jakieś 15 razy nie wystarczyło...
Moi ulubieńcy... YouTube z upartością puszcze mi ich produkcje, czemu kompletnie się nie dziwie. W końcu panowie wrzucają od 3 do 5 filmików DZIENNIE! Więc zawsze jest coś czego się jeszcze nie widziało. To co mnie u niech denerwuje to brak kreatywności, co w sumie przy produkcji masowej jest zrozumiałe. Idą w ilość, a nie jakość i absolutnie wszystko im się podoba (mówię oczywiście o klipach indyjskich bo ich innych reakcji nie oglądałam i nawet nie mam ochoty oglądać).

Podsumowując, każde zjawisko ma swoje dobre i złe strony. Są ludzie którzy wiedza jak to robić dobrze i dostarczają wartościowy kontent jednak na tle "twórców" wrzucających 5 filmików dziennie mogą wypaść blado co jest mega przykre i strasznie mnie denerwuje. Osoba wkładająca w swój filmik więcej zaangażowania i pracy ma gorszy odbiór niż osoba odpalająca kamerę i oglądająca filmik przez 5 minut. Poza tym gdybym chciała przez 5 minut oglądać teledysk czy trailer to puściła bym go sobie w full screanie a nie jako miniaturka w dole ekranu.

Oczywiście kochani to jest tylko moje zdanie, ale jestem bardzo ciekawa co Wy o tym sądzicie? Piszcie w komentarzach. :)

BONUS
Na rozluźnienie przykład incepcji o której wspominałam na początku ;) Może kojarzycie, swego czasu filmik hulał po naszym polskim YouTubie. Trochę offtopic od Bollywoodu ale na szczęście nie znalazłam przykładu, żeby ktoś komentował reakcje kogoś oglądającego trailer/teledysk ;)

Komentarze

  1. Bardzo spodobał mi się pierwszy filmik, odnośnie filmu Neerja. I ja uważam, że tak powinny wyglądać tego typu relacje. Obejrzeć w spokoju, dodać jakiś swój komentarz. Ten z Kar Gayi Chull - nie mogłabym tak co chwile pauzować, żeby coś powiedzieć, bo filmik w moich oczach straciłby sens.
    Ale tak jak napisałaś, są i konkretnie przekazane reakcje i te nie bardzo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pauzowanie dodatkowo wybija z rytmu, jeśli nie znałabym piosenki to pewnie po tej reakcji nie chciała bym do niej wracać :P

      Usuń
  2. Wow! To, że ludzie nagrywają reakcje na przeróżne rzeczy to wiedziałam, ale że jest nawet część YouTube'a, która nagrywa reakcje na filmy/piosenki/zwiastuny filmów Bollywood, to jestem w szoku! :D Dzięki za tę notkę, bo pewnie długo żyłabym jeszcze w tej niewiedzy. :P
    Generalnie muszę się z Tobą zgodzić, pierwszy filmik najlepszy - bardzo podobała mi się taka forma nagrania. Prawdziwe emocje, brak zbędnych komentarzy, zero pauzowania filmiku. I fajnie powiedzieli, że zwiastun ten dobrze jest zrobiony, bo nie trzeba znać języka, a i tak przechodzą Cię dreszcze. :P
    Reakcja na piosenkę "Tattad tattad" - masakra. :/ Ja rozumiem, że Ranveer jest przystojny, a w tej piosence to już wgl, ale bez przesady. :P
    A co do mojego zdania, co do nagrywania reakcji na coś. Generalnie nie jestem zwolenniczką takich filmików, ale z chęcią pooglądam sobie teraz jakieś normalne filmiki apropo Bollywood. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha YouTuberzy zawsze znajdą sobie jakąś niszę na której można zarobić więc to była kwestia czasu jak dopadną się do Bollywood ;) A, że filmów miesięcznie/rocznie trochę powstaje to mają sporo materiału do reakcji

      Usuń
  3. Ja od dawna siedzę na YT i oglądam takie reakcje. Jaby'ego oglądam od pół roku na bieżąco tak samo jak ReactBros i Fomo Daily. Reakcja na "Tattad Tattad" - w małym stopniu podobna do mojej ;), ale bez przesady. Poza tym to chłopak czy dziewczyna, bo jestem zdezorientowana :/ Polecam jeszcze kanał wiernej fanki Bollywood - Danish Nazari i dwóch zabawnych facetów - 2ReactBros :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obstawiam, że chłopak ale pewna nie jestem... Na 2ReactBros też wpadłam przygotowując filmiki do tego posta ;)

      Usuń
  4. Czasami (jak mi się gdzieś przewinie) oglądam takie reakcje, ale niezbyt często. Trochę szkoda mi na to czasu xD Kiedyś widziałam bardzo fajną na zwiastun Kaabil ale już nie pamiętam gdzie to dokładnie było :P
    Pierwsza reakcja zdecydowanie najlepsza, te zbiorowe też bardzo fajne, bo ciekawsze. Natomiast ostatni (ci z Wielkiej Brytanii) jakoś mnie nie przekonali - widać, że produkcja masowa xD I te zatrzymywanie piosenki na wtrącenie komentarza strasznie denerwujące :/ Przecież to piosenka, kurde! Wystarczy odrobina podzielnej uwagi (którą ktoś nagrywający filmiki na yt powinien posiadać) i można komentować w trakcie oglądania :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłabym w stanie jeszcze zrozumieć pauzę gdyby chcieli powiedzieć coś istotnego albo jakaś dłuższa wypowiedź, a nie zatrzymują teledysk żeby skomentować coś w stylu "to wygląda na fajną imprezę, chce iść na taką imprezę"...

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Wasza recenzja #1 - Dangal (2016)

Premiery SIERPIEŃ

"Garam Masala" - Wizualne koszmary