WRACAM DO GRY! + "HAWA HAWA"

Kochani!
Trochę mnie tu nie było... Ci którzy śledzą mnie na facebooku wiedzą, że miałam problemy techniczne z dodawaniem postów :( Co napisałam to od razu się kasowało, a o dodaniu tekstu nawet nie miałam co marzyć... Na szczęście to już przeszłość! :D Wszystko wróciło do normy i od dzisiaj nadrabiamy zaległości!
Czego możecie spodziewać się w najbliższych dniach?
W weekend na pewno premiery lipca, w przyszłym tygodniu natomiast zaległe recenzje - "wasz wybór" czyli Dangal i premiera czerwca czyli Tubelight. Swoja drogą musimy wymyślić jakąś fajną nazwę dla recenzji które mi wybieracie, może nawet jakiś konkurs zrobię pod koniec miesiąca, zobaczymy :D
Póki co całą swoja uwagę skupiam na weselu które już za 1,5 tygodnia. Jestem na nim tylko świadkową więc wstrzymajcie się z gratulacjami :P Ale dzięki niemu uruchamia mi się "weselny klimat" i myślę, że może powstanie z tego jakiś "Szybki strzał" :) Piszcie w komentarzach jakie są wasze ulubione weselne utwory! Na pewno posłucham! :)

A teraz przejdźmy do muzycznej premiery dnia dzisiejszego. Dosłownie kilka chwil temu na YouTubie pojawiła się kolejna piosenka do filmu "Mubarakan". Czekałam na tą premierę bardzo! A wiecie czemu? Bo to nie jest piosenka oryginalna :P
Od momentu jak tylko wyszedł trailer, w którym dosyć wyraźnie słychać spory fragment piosenki, przeszukiwałam zakamarki internetu w poszukiwaniu prawdy, skąd ja to znam? A może starej/nowej wersji? Oto wyniki moich poszukiwań :D

"Hawa hawa" z 2017
Stara wersja - "4084 Chaalis Chauraasi" z 2012

Sięgając jeszcze głębiej w zakamarki internetu okazuję się, że piosenka ma swoje irańskie korzenie.

Kourosh Yaghmaei - Havar Havar (1991)

Jednak ta jedna jedyna oryginalna i najstarsza jaką udało się się znaleźć pochodzi z Pakistanu.

 Hasan Jahangir - "Hawa Hawa Khushboo Luta De" (1987)

I co? Zaskoczeni?
Czy może wiedzieliście o którejś z tych wersji? :)

Komentarze

  1. Ha! Tak myślałam, że Hawa Hawa to nie będzie oryginał. Wprawdzie nie słyszałam, żadnej z poprzednich wersji, ale już sam tytuł mi się skądś kojarzył. No proszę. Ostatnio zaczynam się bać nowości, tyle tych inspiracji innymi utworami :D
    Fajnie, że już nie masz problemów z blogiem. Z niecierpliwością czekam na twoje recenzje, zarówno Dangal, który jest naprawdę znakomitym filmem, jak i Tubelight, bo powiem szczerze, że ten film ma bardzo mieszane recenzje. No i nie robi szału w BO jak inne filmy Salmana.
    Co do weselnych utworów, od razu kojarzy mi się Kabira z YJHD, Maahi Ve z KHNH, Chote Chote Bhaiyon Ke z wesela najstarszego z braci z filmu Hum Saath-Saath Hai. To tylko te, co teraz przyszły mi na myśl, ale jest ich zdecydowanie więcej. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Hawa Hawa" jest dosyć popularnym tytułem, i trochę musiałam poszperać, żeby znaleźć te dobre ;) Co do nowości ja już mam takie zboczenie, że jak wychodzi coś nowego - słucham raz i myślę czy skądś to znam, po drugim przesłuchaniu dopiero myślę czy mi się podoba czy nie ;P

      Usuń
  2. Znowu mnie zaskoczyłaś! :D Akurat przy tej piosence kompletnie się nie spodziewałam, że nie jest oryginałem. Mimo wszystko ciągle ją nucę :)
    Weselnych utworów poleciłabym mnóstwo! Oprócz wymienionych przez koleżankę wyżej polecam "Gore Gore" z filmu Hum Tum, "Channa Mereya" z Ae Dil Hai Mushkil, "Kala Chashma" z Baar Baar Dekho oraz "Wedding Da Season" z piosenki z chyba żadnego filmu, ale w klipie występuje Shilpa Shetty :)
    Z niecierpliwością czekam na recenzję Dangal ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo nie znałam "Wedding Da Season" ale strasznie mi się spodobało :D
      Recenzja Dangal myślę, że Was zaskoczy ;)

      Usuń
  3. Ale się cieszę, że wróciłaś! No i oczywiście ponownie mnie zaskoczyłaś! Od rana nucę tę piosenkę. Nie spodziewałam się, że to nie jest oryginał. Jestem w szoku!
    Co do weselnych utworów dorzuciłabym jeszcze "Punjabi Weding Song" z Hasee Toh Phasee, "Mehndi Laga Ke Rakhna" z DDLJ, "Gallan Goodiyaan" z Dil Dhadakne Do + co prawda z Pakistanu, ale jest - "Ballay Ballay" z Bin Roye, w którym występuje Mahira Khan. Pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też cały czas nucę :) Szkoda tylko, że jest wrzucona wstawka z rapem... Kompletnie nie potrzebnie! Wśród weselnych utworów widzę kilka swoich ulubionych, więc chyba dzisiaj wezmę się za listę ;)

      Usuń
  4. Nie znałam żadnej z wcześniejszych wersji tej piosenki, ale miałam takie przeczucie, że jest coś zaczerpnięte. Nie wiem, wydaje mi się, że słychać to "starsze" brzmienie. Myślałam, że jestem przewrażliwiona, ale jak się okazuje niekoniecznie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W obecnej dobie coverów jaką dostajemy, jesteśmy już trochę przewrażliwieni ;) ale nic się na to nie poradzi, takie czasy :P

      Usuń
  5. Jakoś "Hawa Hawa" do mnie nie przemówiła... Nie w moim guście. :/ Fajnie było dowiedzieć się jednak przy okazji, że piosenka nie jest oryginalnym dziełem. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A i czekam na Twoją recenzję filmu "Dangal"! ;)

      Usuń
    2. Będzie w tym tygodniu! :) Póki co szykuję dla Was premiery ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Wasza recenzja #1 - Dangal (2016)

Premiery SIERPIEŃ

"Garam Masala" - Wizualne koszmary